Σχολίασε για: Παιδεία   ΣΥΡΙΖΑ   

Η νεοφιλελεύθερη μνημονιακή πολιτική που ασκήθηκε την τελευταία διετία στον χώρο της Παιδείας και της Έρευνας ήταν καταστροφική για τη δημόσια εκπαίδευση όλων των βαθμίδων, πολύ περισσότερο καθώς ήρθε ως συνέχεια των νεοφιλελεύθερων επιλογών των κυβερνήσεων των προηγούμενων χρόνων. Το μνημόνιο όμως αποτέλεσε τομή. Περισσότερο από ποτέ άλλοτε αμφισβητήθηκε και υπονομεύτηκε η Παιδεία ως δημόσιο αγαθό και μετατράπηκε σε προνόμιο για λίγους, στην κατεύθυνση του «σχολείου και πανεπιστήμιου της αγοράς».
Υποβαθμίστηκε η γενική παιδεία. Καταργήθηκαν ακόμα και τα ελάχιστα προγράμματα στήριξης των παιδιών που συναντούν δυσκολίες στο σχολείο. Υποβαθμίστηκε η ειδική αγωγή. Ιδιωτικοποιήθηκαν ή καταργήθηκαν οργανισμοί (ΠΙ, ΟΣΚ, ΟΕΔΒ, ΙΓΜΕ, ΕΚΚΕ), με σημαντικές επιπτώσεις στην παρεχόμενη εκπαίδευση και έρευνα. Η φωτοτυπία αντικατέστησε τα βιβλία. Το 14% των σχολικών μονάδων καταργήθηκε ή συγχωνεύθηκε. Απαξιώθηκαν οι εκπαιδευτικοί λειτουργοί όλων των βαθμίδων. Μειώθηκε δραματικά το ήδη πενιχρό εισόδημά τους. Εφαρμόστηκε πολιτική αυστηρής λιτότητας και αυταρχισμού στα πανεπιστημιακά και τα τεχνολογικά ιδρύματα. Με τον Ν. 4009/11 επιχειρήθηκε η κατάργηση της συνταγματικά κατοχυρωμένης αυτοδιοίκησης και η διάλυση κάθε ίχνους δημοκρατίας στα ΑΕΙ, η διάσπαση των πτυχίων και η κατεδάφιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων. Νέοι επιστήμονες παίρνουν τον δρόμο της μετανάστευσης. Και ενώ η δημόσια παιδεία καταρρέει, με το Μνημόνιο 2 αποφασίζονται νέα μέτρα ακόμα πιο δυσβάσταχτα. Περικόπτονται κι άλλο οι δαπάνες για την πρόσληψη εκπαιδευτικών, ενώ ουσιαστικά καταργείται η φοιτητική μέριμνα.
Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται στον αντίποδα της ακραίας αυτής νεοφιλελεύθερης πολιτικής. Για μας η Παιδεία αποτελεί καθολικό ανθρώπινο δικαίωμα και κοινωνικό αγαθό. Είναι υποχρέωση της πολιτείας να παρέχει Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση ισότιμα σε όλους, με στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας. Η άρση των ταξικών φραγμών, η απάλειψη των κάθε λογής διακρίσεων και η δωρεάν παροχή δημόσιας παιδείας υψηλού επιπέδου αποτελούν για μας αξιακές στοχεύσεις.
Ο ΣΥΡΙΖΑ από καιρό στοχεύει σε μια συνολική, ριζική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση με άξονες: την ανασυγκρότηση όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης, τη θέσπιση δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και 12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, την αναβάθμιση του Λυκείου ως ενιαίας αυτόνομης μορφωτικής βαθμίδας, τη στήριξη της τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης, την κατάργηση των γενικών εξετάσεων και τη μετάβαση προς την ελεύθερη πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση. Την υπεράσπιση του δημόσιου αγαθού της δημοκρατικής, δωρεάν πανεπιστημιακής παιδείας, την κατάργηση όλων των διδάκτρων, όπου έχουν επιβληθεί. Την αναβάθμιση των προγραμμάτων σπουδών, τη θωράκιση των πτυχίων και την επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων. Την κατοχύρωση της ακαδημαϊκής αυτοτέλειας και της ελευθερίας στην έρευνα και στη διδασκαλία. Την ενίσχυση της έρευνας και των υποδομών της ως μοχλό ανάπτυξης της χώρας. Επισημαίνουμε επίσης ότι η ουσιαστική αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου θα καταστήσει περιττή την ιδιωτική εκπαίδευση.

Άμεσο πρόγραμμα για την Παιδεία

1. Κατάργηση όλων των μνημονιακών νόμων για την Παιδεία. Να παγώσουν όλες οι καταργήσεις-συγχωνεύσεις. Καμία απόλυση στην εκπαίδευση. Να σταματήσουν όλες οι περαιτέρω μειώσεις των κονδυλίων για την Παιδεία και την Έρευνα. Καμία απόλυση, κατάργηση της εργασιακής εφεδρείας και όλων των ευέλικτων μορφών εργασίας στην εκπαίδευση.

2. Διασφάλιση της χρηματοδότησης για τις πιεστικές ανάγκες της εκπαίδευσης. Αναπροσαρμογή της διάθεσης των κονδυλίων του ΕΣΠΑ.

3. Εξασφάλιση της λειτουργίας και διοίκησης όλων των τύπων δημόσιας γενικής και τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, καθώς και των ΑΕΙ, τον Σεπτέμβριο. Γι’ αυτό είναι αναγκαίο να επιλυθούν όλα τα βασικά ζητήματα λειτουργίας τους (σχολικά βιβλία, συγγράμματα, λειτουργικές δαπάνες, επαναλειτουργία σχολικών και πανεπιστημιακών βιβλιοθηκών). 25 μαθητές ανά τμήμα για τη δευτεροβάθμια και προοπτικά 20 μαθητές για την πρωτοβάθμια. Προσπάθεια για κάλυψη όλων των αναγκών σε διδακτικό και διοικητικό προσωπικό, καθώς και διασφάλιση της βιωσιμότητας των ερευνητικών κέντρων.

4. Ιδιαίτερο μέλημά μας είναι η άμβλυνση των εκπαιδευτικών και κοινωνικών ανισοτήτων. Πρόγραμμα στήριξης των παιδιών με μαθησιακές και άλλες δυσκολίες, καθώς και των σχολείων που λειτουργούν στις πιο υποβαθμισμένες περιοχές της χώρας. Επαναφορά της ενισχυτικής διδασκαλίας. Δομές αλληλεγγύης και αντιμετώπισης της φτώχειας σε σχολεία και στα ΑΕΙ. Ανασυγκρότηση μαθητικής και φοιτητικής μέριμνας-σίτισης-στέγασης. Δωρεάν προληπτικός υγειονομικός έλεγχος των παιδιών που δεν έχουν υγειονομική περίθαλψη. Αξιοποίηση όλων των ανενεργών κονδυλίων του υπουργείου Παιδείας για την αντιμετώπιση του υποσιτισμού των νέων, δημιουργία κοινωνικών κυλικείων είτε αυτοδιαχειριζόμενων κατά το παράδειγμα του ΑΠΘ, οργάνωση σχολικών συσσιτίων σε περιοχές με μεγάλα προβλήματα λόγω κρίσης.

Είναι χρέος μας να αποκαταστήσουμε την αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών και να συντονίσουμε, μέσα από ένα πραγματικό διάλογο όλους τους εκπαιδευτικούς και ερευνητικούς φορείς, τους μαθητές, φοιτητές και γονείς για την αναγέννηση της Παιδείας του τόπου μας, του βασικότερου επενδυτικού κεφαλαίου που διαθέτουμε.

Πηγή

Σχολίασε χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα..

Τα σχόλια είναι κλειστά επί του παρόντος.

  1. Ουφ — 16 Ιουνίου, 2012 @ 11:19

    • Share

    Βλέπω ότι έχουν σχέδια για τα ΑΕΙ.
    Τα ΤΕΙ τι θα τα κάνουν; Ούτε καν τα αναφέρουν.
    Μάλλον θα τα καταργήσουν μιας και ο συμπαθης κ. Τσίπρας σαν πολιτικός μηχανικός που είναι, έχει φροντίσει για την εξαλείψη των ενοχλητικών αποφότων ΤΕΙ, ως μέλος που είναι του παντοδύναμου ΤΕΕ.
    Όσοι είστε από ΤΕΙ ετοιμαστείτε για περαιτέρω μείωση επαγγελματικών δικαιωμάτων ίσως και για κατάργησή τους μιας και ο κ. Τσίπρας θα φροντίσει για τους «φίλους» του.

  2. Βίκυ — 13 Ιουνίου, 2012 @ 22:56

    • Share

    Υποβάθμιση και υπονόμευση γίνεται συστηματικά και συνεχώς τα τελευταία 40 χρόνια όχι από «νεοφιλελεύθερες» και «μνημονιακές» πολιτικές, αλλά από αυτές ακριβώς τις πολιτικές που ευαγγελίζεται ο ΣΥΡΙΖΑ. Απουσία αξιολόγησης και επιλογής για τον πολίτη οδήγησαν στο σημερινό χάλι.

  3. ditsia — 11 Ιουνίου, 2012 @ 16:11

    • Share

    1.Η πρόταση είναι έωλη. Ποιους νόμους ακριβώς? για τα Πανεπιστήμια? να συνεχίσει το «πάρτυ»
    2.Η εκπαίδευση είναι πιεστική εξ ορισμού. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΕΙ. Το ΕΣΠΑ έτσι κι αλλιώς χρηματοδοτεί δράσεις. Τι καλύτερο προτείνετε?
    3.Αυτό που λέτε ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ. Βάλτε κάτω τους αριθμούς επιτέλους. Αυτά που γράφετε περί διοίκησης είναι στους νόμους που θα καταργήσετε στο 1.
    4. Οι ανισότητες που οφείλονται στη διαπολιτισμικότητα, αντιμετωπίζονται με διάφορες δράσεις, οι δυσκολίες σε δυσπρόσιτες περιοχές αντιμετωπίζονται με ψηφιακά βοηθήματα και λιγότερο κόστος. Ο υγειονομικός έλεγχος των παιδιών είναι αρμοδιότητα άλλου υπουργείου και υπάρχει ΗΔΗ συνεργασία για την μαθησιακή ετοιμότητα των παιδιών. Αυτά που σας λένε οι ΜΚΟ σας ελέγχτε τα.
    5. Η σίτιση δεν μπορεί να πληρωθεί από το κράτος γιατί δεν υπάρχουν τα λεφτά. Βάλτε τους αριθμούς κάτω, και μετά κάντε πρόγραμμα ΖΩΑ.
    Οι θέσεις σας δεν έχουν κανένα επιχείρημα.

Στατιστικά »